Home

Baan produceert en biedt u een unieke verscheidenheid aan zitmeubelen, met het doel uw levenskwaliteit te verhogen en elke dag ontspanning, impulsen, inspiratie en comfort te geven, vele jaren lang. Wij verwelkomen u graag in de wereld van BAAN. Wij nodigen u uit met de nieuwe collecties op ontdekkingsreis te gaan en onze fascinerende producten te leren kennen.

 

Garantie

Garantie



Alle materialen die BAAN gebruikt, worden met de grootste zorg geselecteerd om de hoogstaande kwaliteit van onze producten te waarborgen. Mochten ondanks onze kwaliteitscontroles uw meubelen gebreken vertonen dan kunt u altijd rekenen op onze goede garantieregeling. Wij volgen de richtlijnen van de stoffenleveranciers en de Centrale Bond van Meubelfabrikanten (zie ook onze algemene voorwaarden). Servicegevallen kunt u uitsluitend via uw verkooppunt aanmelden.

De aangegeven maatvoeringen van de zitmeubelen zijn bij benadering. Dit geldt voor zowel onze standaard collectie, als op maat gemaakte meubelen. Alle meubelen worden met de hand gemaakt. Baan kan dan ook niet aansprakelijk worden gesteld voor minimale maatafwijkingen (3%). Hierop is de garantieregeling dan ook niet van toepassing.

Hoe werkt onze garantieregeling?
De ingangsdatum van de garantieregeling is de datum op onze factuur naar uw verkooppunt.

3 maanden op kussenvullingen
Een harde of zachte kussenvulling is heel persoonlijk en geheel afhankelijk van uw voorkeur. Het kan natuurlijk voorkomen dat u na levering de rugkussens toch iets extra opgevuld wilt hebben of liever toch een zachtere of hardere zitkussenvulling, meldt u dit dan binnen 3 maanden bij uw verkooppunt.  Vervolgens maakt uw verkooppunt, in overleg met u, een afspraak met één van onze medewerkers. U kunt de kussens dan zelf brengen. Onder het genot van een kopje koffie worden de vullingen omgeruild. Zo hoeft u de kussens niet te missen en hebt u geen lange wachttijd. De meeste vullingen zijn niet op voorraad. Daarom dient er wel een afspraak gemaakt te worden. Indien u dit binnen drie maanden na aankoopdatum bij uw verkooppunt meldt, betaalt u slechts een geringe vergoeding. De prijs voor kussenvullingen < 100cm is € 30; van 100cm tot 200cm € 60 en voor vullingen van 200cm > € 90 per stuk. Bijvullen van rugkussenvullingen is gratis. Indien u na drie maanden van aankoopdatum een andere kussenvulling wilt, is de prijs voor een kussenvulling vanaf € 135 per stuk. 

3 jaar garantie op stoffen
De garantie op stoffen vervalt na 3 jaar.  Zo zullen wij voor meubelen, die binnen 3 jaar na aankoop, slijtage van de stof vertonen, kosteloos met een oplossing komen. Het gaat daarbij uitsluitend om slijtage van de stof dat toe te schrijven is aan normaal gebruik. Op een service-melding die te maken heeft met invloeden van buiten af kan geen garantie worden gegeven. Dit betreft onder andere verkleuren, shading, plooivorming, pilling en andere veranderingen die te maken hebben met de eigenschappen van de stof, als ook beschadiging van de stof door sieraden, huisdieren, 'spijkerbroekspijkers', alsmede het afgeven van spijkerbroeken, medicijnen en transpiratie etc. Dergelijke meldingen vallen buiten de garantie-regeling (zie ook eigenschappen van stoffen). 

5 jaar garantie op romp en binnenwerk
Op de romp, het frame en het binnenwerk (vering) heeft u een garantie van 5 jaar

Drie of vijf jaar na factuurdatum?
Klanten met toegekende servicegevallen bieden we na deze termijnen ook nog graag een oplossing, zoals bijvoorbeeld een korting op herstoffering van uw meubel of op een nieuw meubel.

BAAN geeft u deze uitstekende garantie omdat onze producten van hoge kwaliteit zijn. Ook na de aankoop kunt u dus altijd terugvallen op BAAN.